miercuri, august 17, 2011

Mujdei a la Mircea

Dragii mei, in sfarsitul de saptamana trecut am fost in vizita la parintii mei. Banuiesc ca nu trebuie sa spun cat a fost de bine sa revad tot ce a caracterizat copilaria mea; dar nu asta vreau sa va povestesc.
Cum bine stim in toate familiile femeia, si anume mama, este figura reprezentativa a bucatariei si a artei culinare, nici in familia noastra nu a fost alt fel, insa tatal meu este un om la care mereu ia placut mancarea cu gust si bine preparata si drept urmare ii place mereu sa se implice mult in procesul de gatit. Ba mai mult, are si propriile sale retete, ideale oricarei persoane cui ii place mancarea buna si sanatoasa.
In cele ce urmeaza doresc sa va dezvalui o splendida reteta de mujdei, pe care tatal meu o rafineaza de ceva ani. Trebuie sa va marturisesc ca pe mine ma fascineaza acest preparat.
Inca ceva, acest mujdei se poate servi la orice tip de carne, sau la prepararea diferitelor mancarui cu carne. Eu manacn acest mujdei direct pe paine. Yami!


Ingrediente:
2 maciulii de usturoi
1 ceapa mica
2 linguri de mustar
1 gogosar mare
6 linguri de ulei de masline, extra virgin
zeama de la un sfert de lamaie
sare si piper (atentie! - se condimenteaza puternic)
cimbru, marar, patrunjel (frunze), telina (frunze) - de preferat proaspete
1/2 cana bulion (2 linguri ci varf de pasta de bulion)
eventual putina apa


Pretarare:
Toate legumele se taie cubulete si se aseaza intr-un borcan de 1 litru si se zgrobesc cu bixerul, apoi se adauga si iergurile taiate marunt, uleiul, zeama de lamaie, mustarul si condimentele si se zdrobesc pana ce mujdeiul se omogenizeaza.


Recomandare:
Preparati mujdeiul cu o zi inainte de servire, astfel ca aromele sa se macereze.
Mujdeiul astfel obtinut, se tine la frigider, unde se va ingrosa pana a 2-a zi.




Pofta buna!

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...