miercuri, decembrie 08, 2010

Supă de ciuperci

În cele ce urmează vă voi descrie cum fac eu supa de ciuperci.

Ingrediente:
0.5 kg de ciuperci champignon
0.5 l de lapte
frunzuliţe proaspete de curry
frunze de leuştean
3 linguri mari de fâină
1 lingură de ulei de floarea soarelui
1 ceapă mare (de preferat ceapă de apă)
sare după gust
smântână

Mod de preparare:
Luăm ciupercile şi le curăţăm de coajă, după care le tăiem cubuleţe. Eu prefer să folosesc ciuperci champignon, întrucât lasă mai multă zeamă şi conferă acea savoare care se potriveşte perfect cu leauşteanul şi planta curry.
Se curătă ceapa, se taie cubuleţe. Eu prefer ceapa de apă întrucăt este mai puţin iute şi dacă o tăiaţi suficient de mărută, se dizolvă în supă.
Oala pentru supă se pune pe foc cu lingura de ulei şi ceapa bucăţele.
Ceapa de apă

Tăiem fin frunzele de leuştean şi rupem frunzuţele de la planta curry şi le adăugăm în oală şi amestecăm. După 2 minute adăugăm şi ciupercile tăiate cubuleţe, sărăm, amestecăm şi punem capacul pe oala. Scopul este să lăsăm ciupercile să se înmoiaie şi să lase cât mai multă apă. După ce constatăm că ciupercile sunt gata, punem cele 3 linguri de făină, amestecăm bine şi adăugăm şi acel jumătate de litru de lapte, după care completăm cu apă cât considerăm şi eventual sare dacă mai este nevoie.

Planta curry
(Helichrysum italicum)

Explicaţii suplimentare:
Planta curry (Helichrysum italicum).
Atenţie, nu este amestecul de curry pe care îl puteţi găsi prin supermarketuri. Aceasta este o plantă aromatică deosebit de rezistentă la secetă. Eu am descoperit-o la o expoziţie de plante de primăvară şi am îndrăgit-o deosebit de mult şi recunos că este preferata mea. Are un deosebit de bun efect antimicrobian. Dacă aveţi pisică, vă recomand să nu vă cumpăraţi curry, întrucât pisicuţelor nu le place mirosul plantei, le provoacă un puternic discomfort.

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...